in English in German in French

















Hírlevél





Intézményünk országos és nemzetközi hálózati kapcsolatát az
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat biztosítja.









Fekete Gábor - Életrajz


Fekete Gábor
főosztályvezető

Életrajz


Főiskolai tanulmányait a Kandó Kálmán Villamosipari Műszaki Főiskolán végezte. 1986-tól 1990-ig fejlesztőmérnökként dolgozott. 1990-ben a főváros XVI. kerületében polgármesternek választják. A ciklus lejárta után a Citynform Rt. igazgatója, 1999-től a Miniszterelnöki Hivatal munkatársa, majd a Pénzügyminisztérium főosztályvezetője. 2000-től a Károlyi Palota Kulturális Központ megbízott főigazgató helyettese. 2002-ben nevezik ki az Informatikai és Hírközlési Minisztérium e-közigazgatásért felelős főosztályvezetőjévé. 2003-tól Veresegyház és Térsége Fejlesztéséért Kht. közigazgatási programvezetője. 2010. július 21-től a vidékfejlesztési miniszter irányítása, valamint felügyelete alá tartozó intézmények és gazdasági társaságok informatikai tevékenységének felügyeletéért felelős miniszteri biztos. 2010 végétől a KIM e-Közigazgatásért felelős helyettes államtitkára, majd 2014. áprilisától az Országos Bírósági Hivatal elnökhelyettesi feladatait látta el. 2015. februárjában a FÖMI főigazgatójává nevezi ki a szakterületért felelős miniszter.

Intézménygazdálkodásban szerzett vezetői tapasztalatok

Budapest XVI. kerületének polgármestereként 35 intézmény működéséért volt felelős, ahol átszervezésre került az éves költségvetés és az intézménygazdálkodás teljes rendszere. A bázis alapú költségvetés tervezés helyett a feladatalapú tervezési stratégia került középpontba. A fővárosi forrásmegosztás tervezésében aktívan részt vett, saját koncepciót dolgozott ki.

A Károlyi Palota Kulturális Központ megbízott főigazgató helyetteseként ellenőrzési és intézmény átszervezési valamint intézménygazdálkodással kapcsolatos feladatai (új költségvetési intézkedések megalapozása) voltak, melyek célja egy új intézmény (Hamvas Intézet) felállítása volt.

Informatikai és szervezetfejlesztési projektekben szerzett tapasztalatok

A Miniszterelnöki Hivatal Informatikai Kormánybiztosság programkoordinációs főosztályvezetőjeként az információs társadalom programok irányítását végezte. Több fejlesztési támogatást kezdeményezett, melyekből bírák, ügyészek, pedagógusok, KKV-k stb. számára képzésekre, informatikai infrastruktúra kiépítésére volt lehetőség a Nemzeti Információs Társadalmi Stratégia (NITS) alapján.

A Fővárosi Önkormányzat és 9 fővárosi kerületi önkormányzat által létrehozott Citynform Zrt.-ban újragondolásra került az önkormányzati informatikai rendszerek működése és egy új, korszerű, egységes rendszer jött létre "Integrált Önkormányzati Számítógépes Rendszer" néven. Ezt intézményirányítási és adminisztrációs rendszerrel egészítették ki, melyet 200 intézmény és fenntartó használt 15 éven át sikerrel.

A Veresegyház és Térsége Fejlesztéséért Kht. közigazgatási programvezetőjeként irányította a kistérségi társulási modellkísérlet közigazgatás-fejlesztési projektet, melyhez közvetlen központi támogatás járult.

A VM informatikai miniszteri biztosaként elindította és továbbra is nyomon követi a Közhiteles Címregiszter (KCR) projekt megvalósításának folyamatait, mely az Európai Unió támogatásával valósul meg. Rendkívül összetett projekt, melynek megvalósításában a Magyar Posta Zrt., a FÖMI (ingatlan-nyilvántartás), a KEK KH (Személyi adat- és lakcímnyilvántartás), a VM/FM, a KIM/IM és az NFM vesz részt.

A KIM e-közigazgatási helyettes államtitkáraként több informatikai és szervezetfejlesztési projekt irányításában szerzett tapasztalatot, ilyenek voltak többek között az e-közigazgatás megújítása, a Szabad Szoftver Kompetencia Központ, a cégbírósági és céginformációs rendszerek továbbfejlesztése.

Az OBH-ban több projekt sikeres lezárása valósult meg az irányítása alatt.

Európai uniós és más forrásból finanszírozott projektek tervezésében, irányításában szerzett tapasztalatok: elektronikus ügyintézés; közhiteles nyilvántartások, valamint a nemzeti adatvagyon kezelése; központi elektronikus irat- és dokumentumkezelés; megtakarítással járó központi elektronikus szolgáltatások; önkormányzati ASP; kormányablakok tárgyában.

Több területi jogszabály módosításának kezdeményezése és előterjesztése fűződik a nevéhez, pl. a Ket. és rendeletei, a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások, az állami és önkormányzati nyilvántartások együttműködése vonatkozásában.

A Magyary Egyszerűsítési Munkacsoporton belül 4 intézkedés (69. E-vállalkozás, 70. E-adatszolgáltatás lehetőségeinek bővítése, 73. Állami adatbázisok interoperabilitásának növelése, 77. Vállalkozói portál) megvalósításában, a szervezeti elektronikus aláírás bevezetésében, jó nemzetközi gyakorlatok átültetésében proaktívan, közreműködően vett részt.

Előadóként számtalan infokommunikációs és más szakmai konferencián vett és vesz részt. Rádió-, tv- és írott sajtóinterjúkban korábban az aktuális e-közigazgatási fejlesztésekről folyamatosan beszámolt.


Módosítás dátuma: 2017. március 07. kedd, 11:35
 





















© 2011,Budapest Főváros Kormányhivatala Földmérési, Távérzékelési és Földhivatali Főosztály
1149 Budapest, Bosnyák tér 5.
Tel: 06-1-222-5101, Fax: 06-1-222-5112
Impresszum, Észrevételek, Használati feltételek, Adatkezelési tájékoztató
Közérdekű adatok közzététele, Kapcsolat, Elégedettségmérő űrlap, Webtérkép, Linkek
E-mail: ftfbfkh.gov.hu

Ez az oldal sütiket (cookies) használ. A honlapon való további böngészéssel Ön hozzájárul ezek használatához.
További információk